dilluns, 6 d’octubre del 2008

Blondie - Greatest Hits

(imatge extreta del blog Comfortably Numb)
  • Títol: Greatest Hits.
  • Autor/Grup: Blondie.
  • Estil musical: Pop Rock.
  • Puntuació (de 0 a 10): 7.
  • Cançons:
    1. Dreaming.
    2. Call Me.
    3. One Way Or Another.
    4. Heart Of Glass.
    5. The Tide Is High.
    6. X Offender.
    7. Hanging On The Telephone.
    8. Rip Her To Shreds.
    9. Rapture.
    10. Atomic.
    11. Picture This.
    12. In The Flesh.
    13. Denis.
    14. (I´m Always Touched By Your) Presence, Dear.
    15. Union City Blue.
    16. The Hardest Part.
    17. Island Of Lost Souls.
    18. Sunday Girl.
    19. Maria.
  • Descripció del disc: El disc és un recull de les millors cançons d'aquest grup dels anys 70, referent del que es va donar a conéixer com a New Wave. En aquest disc hi trobem la super-coneguda 'Heart Of Glass', tot un referent de l'época disco, però també hi ha altres cançons molt conegudes: 'Call Me', 'One Way Or Another', 'Hanging On The Telephone', 'Atomic', 'Sunday Girl' (cantada en francès), moltes d'elles amb tocs del punk, fins i tot es van atrevir amb sons reggae a 'The Tide Is High' o amb el rap a 'Rapture'. El disc acaba amb 'Maria', una cançó força coneguda que van gravar en una reunificació del grup cap als finals dels 90. És un molt bon disc per conéixer aquest grup i gaudir de la veu de la rossa Debbie Harry.
  • Comentaris/Anècdotes: Aquest grup no és del més coneguts, si més no aquesta és la percepció que tinc jo, però, tanmateix, les seves cançons sí que ho són, especialment 'Heart Of Glass' i 'Maria'. El passat dimarts 30 de setembre vaig anar a les 'Jornadas Nielsen 2008' a l'Auditori Winterthur, al Centre Comercial l'Illa de Barcelona. Quan van acabar les jornades vaig passar una estona per l'FNAC, allà vaig veure que aquest recull tenia un preu molt reduït i no m'ho vaig pensar dues vegades, de seguida el vaig comprar.