dijous, 19 d’agost del 2010

Def Leppard - Pyromania

(imatge extreta del web Gibson Guitar)
  • Títol: Pyromania.
  • Autor/Grup: Def Leppard.
  • Estil musical: Hard Rock.
  • Puntuació (de 0 a 10): 8.
  • Cançons:
    1. Rock rock (Till You Drop).
    2. Photograph.
    3. Stagefright.
    4. Too Late For Love.
    5. Die Hard The Hunter.
    6. Foolin'.
    7. Rock Of Ages.
    8. Comin' Under Fire.
    9. Action! Not Words.
    10. Billy's Got A Gun.
  • Descripció del disc: Def Leppard és un dels meus grups favorits, els he escoltat moltíssim, especialment els seus discos de la dècada dels 80, feien un rock dur que 'entrava fàcilment' (sobretot a mesura que anaven treient nous discos). Són de Sheffield, Anglaterra, i, per tant, estan agrupats en el creatiu corrent del British Metal dels 80 (tot i que ells mai s'han autodefinit com a Metal). Després del seu prometedor disc de debut - 'On Through The Night' - i del boníssim 'High 'N' Dry' va venir la consagració, i l'èxit mundial definitiu, amb aquest 'Pyromania', de fet, va ser el segon disc més venut a tot el món en aquell 1983, només superat pel mític 'Thriller' de Michael Jackson. Com a curiositat comentar que l'enregistrament d'aquest disc va començar amb Pete Willis com a guitarrista, (de fet, el so de guitarra que apareix a la majoria de cançons és seu), però a la meitat de la gravació aquest va ser substituït per estar sempre borratxo, va ser substituït per Phil Collen. El disc comença amb 'Rock, Rock, (Till You Drop)' una cançó amb molta energia, dura, ideal per començar un concert; 'Photograph' va ser un dels hits més coneguts d'aquest disc; 'Stagefright' torna a ser una cançó dura que simula ser enregistrada en directe; 'Too Late For Love' és una de les balades més conegudes del grup; 'Die Hard The Hunter' és un mig-temps previ a 'Foolin'' un altre dels hits més coneguts d'aquest grup; 'Rock Of Ages' és tot un himne molt cantat en directe especialment quan diu "What do you want? What do you want? I want Rock 'n' Roll, Alright! Long live Rock 'n' Roll"; 'Comin' Under Fire' és potser la cançó més fluixa del disc (potser hauria de dir la cançó menys bona); 'Action Not Words' i 'Billy's Got A Gun' són dues grans cançons per acabar el disc. Resumint: un gran disc que apareix al llistat dels millors discos dels anys 80.
  • Comentaris/Anècdotes: Vaig conèixer Def Leppard quan van treure el disc 'Hysteria', és a dir, el següent disc després d'aquest 'Pyromania'. De seguida em van agradar tant que vaig comprar-me els seus anterior discos, entre ells, aquest.

2 comentaris:

rocknrollmf ha dit...

Grandíssim disc! Jo els vaig descobrir amb aquest, en una vella K7 que em van gravar. Després, amb Hysteria, ja va ser una bojeria.

MarcG ha dit...

Doncs jo els vaig descobrir amb l'Hysteria i després vaig "tirar enrera" descobrint joies com el Pyromania, el High 'n' Dry i l'On Through the Night.

Per mi el millor disc és el High 'n' Dry, molt bo!

Gràcies per passar-te per aquí.