dilluns, 8 de juny del 2009

Cool Jerks - Sweet & Wild

(imatge escanejada directament del llibret del CD,
donat que no havia trobat cap imatge del disc per Internet,
(fins que a darrera hora n'he vista una referència al blog Woody Jagger))

  • Títol: Sweet & Wild.
  • Autor/Grup: Cool Jerks
  • Estil musical: Soul.
  • Puntuació (de 0 a 10): 7.
  • Cançons:
    1. Gimme Time.
    2. Don't Look For Me.
    3. Trappin' You.
    4. Mommy.
    5. Cool Flames.
    6. Oh My Lord!.
    7. Put Yourself In My Place (For A Little While).
    8. Suck It To Me.
    9. Sweet & Wild.
    10. Cast Out (By The One I Loved).
  • Descripció del disc: L'autèntica ànima del grup Cool Jerks és Miguel Ángel Julián. Ell va ser qui en el 1989 va compondre la cançó 'Soul Teller' que va ser la introducció d'aquest brillant músic en el món del soul. Aquest 'Sweet & Wild' va ser el segon disc del grup Cool Jerks després del primer ('Soul Teller'). En aquest disc es nota que ja es té una millor producció (respecte al 'Soul Teller') i es comença a veure tot el que pot donar aquest músic. El disc és força curt, poc més de 37 minuts, però amb cançons d'autèntic soul que és impossible que no et faci moure cap múscul del cos. Hi destacaria la prodigiosa veu del Miguel Ángel Julián, la secció de vent i el cor femení (les Soul Girls). Tot el disc és molt bo, però hi destacaria 'Gimme Time' (ideal com introducció del què és aquest grup), 'Don't Look For Me' (mig temps amb una bona dosi de secció de vent), 'Trappin' You' (m'encanta el començament amb la guitarra 'tallada' i els teclats), 'Oh My Lord!' (amb una bona combinació de secció de vent, orgue Hammond, cor femení i la veu del Miguel Ángel Julián), i la resta del disc que no està gens malament... però per sobre de totes elles hi ha la cançó que dóna nom al disc 'Sweet & Wild', una cançó lenta però amb caràcter, amb força. Resumint: autèntic soul i del millor!.
  • Comentaris/Anècdotes: Vaig descobrir Cool Jerks de la mà del meu cosí Xavi quan era el propietari de la botiga Disc K7 de Granollers. Només escoltar-lo em va encantar i, de fet, recordo haver-los vist en directe a la sala Apolo de Barcelona, brutal!, llàstima que no hagin tingut l'èxit que es mereixíen.

7 comentaris:

ROCKLAND ha dit...

Voy a ver si lo escucho.
Parece tener buena pinta este artefacto.

Saludos compañero!

Space Woody/Jagger ha dit...

Gracias por tu comentario. Es fabuloso que cada vez haya mas gente que valore a Cool Jerks. Si te apetece leer una entrevista que le hicimos al gran Miguel Angel Julian echale un vistazo al enlace. Informarte tambian que anda de gira con su nueva banda Soul Tellers con quien ha sacado nuevo disco. El cartel de la gira está en mi espacio. A este tipo hay que apoyarlo. Por cierto, tengo que profundizar en tu blog. Está de lujo y además me permite leer en mi idioma, que aunque no me lo maneje por escrito, siempre me resulta agradable leerlo. Enlazo tu blog y me pongo de seguidor como no podía ser de otro modo. Una abraçada y soul&love.

MarcG ha dit...

@Rockland,

Escuchar Cool Jerks es imprescindible si quieres conocer auténtico soul (y del más bueno) hecho en España.

Espero en breve redactar posts de los otros discos del grupo.

Un saludo.

MarcG ha dit...

@Wood,

Preciosa la entrevista a Miguel Angel Julian.

Realmente es uno de los mejores músicos de este país y, a la vez, de los más incomprendidos.

Gracias por la referencia a mi blog, la verdad es que el único objetivo que tiene es 'recordarme' la música que tengo...

Aún me quedan muchísimos discos para inventariar, pero el trabajo, la familia y los otros blogs me quitan casi todo el tiempo disponible.

Un abraçada!

rockito ha dit...

Neng que disco mas malo por tutatis. pero malo malo.

MarcG ha dit...

@Rockito,

Dicen que sobre gustos no hay nada escrito...

Me decepciona que opines que este disco es malo... sinceramente, no lo creo, para mi es uno de los mejores discos de Soul hechos en España.

Pero respeto todas las opiniones (aunque en este caso no la comparto).

Gracias por comentar.

Saludos.

Anònim ha dit...

No hagas caso, El disco es buenísimo y ese de ahí arriba es un resentido que no tiene ni puta idea