dimecres, 10 de setembre del 2008

Mudcrutch - Mudcrutch

(imatge extreta del blog Hippies Are Dead)
  • Títol: Mudcrutch.
  • Autor/Grup: Mudcrutch.
  • Estil musical: Country Rock.
  • Puntuació (de 0 a 10): 9.
  • Cançons:
    1. Shady Grove.
    2. Scare Easy.
    3. Orphan Of The Storm.
    4. Six Days On The Road.
    5. Crystal River.
    6. Oh Maria.
    7. This Is A Good Street.
    8. The Wrong Thing To Do.
    9. Queen Of The Go-Go Girls.
    10. June Apple.
    11. Lover Of The Bayou.
    12. Topanga Cowgirl.
    13. Bootleg Flyer.
    14. House Of Stone.
  • Descripció del disc: Considero que aquest és un dels millors discos que m'he comprat en aquest 2008. És un molt bon disc de country rock. Mudcrutch és el grup que tenia Tom Petty abans d'anar-se'n amb els Heartbreakers; curiosament no havien tret cap disc i ara, 33 anys després han tingut un ressurgiment i han creat tota una joia. El disc destil·la aquella qualitat que només les obres mestres tenen, aquella qualitat que fa que des del primer moment et quedis enganxat i que, a mesura que els vas escoltant, descobreixis nous matisos, nous detalls que encara et sedueixen més. Es nota la influència de Tom Petty en el so, no obstant, crec que Mudcrutch ofereix un estil més country i més pausat. Personalment la cançó que més m'agrada és la 'Orphan Of The Storm', però també és extraordinària el single promocional del disc 'Scare Easy', una versió de la coneguda 'Six Days On The Road' de Carl Montgomery i Earl Green, 'This Is A Good Street', les tradicionals 'Shady Groove' i 'June Apple' o la dolça 'House Of Stone'; per destacar-ne algunes però tot el disc és altament recomanable, no hi ha cap cançó mediocre.
  • Comentaris/Anècdotes: Vaig estar a punt de no comprar aquest disc. Com ja és una tradició en mi, vaig anar a la botiga Disc K7 de Granollers per a que m'assessorèssin en nous grups, volia escoltar música diferent de la que habitualment escolto. Vaig sortir d'allà amb 10 discos, no tots nous però una bona part sí. Entre ells hi havia aquest Mudcrutch. L'havia vist a l'aparador però la desconeixença del grup i, sobretot la portada, va provocar que no em seduís gens, fins que l'Andrés del Disc K7 me'l va recomanar, només amb els primers minuts escoltant-lo ja en vaig tenir prou per decidir-me.