diumenge, 24 d’agost del 2008

Vicente Amigo - Ciudad De Las Ideas

(imatge extreta del web Domingo Patricio)
  • Títol: Ciudad De Las Ideas.
  • Autor/Grup: Vicente Amigo.
  • Estil musical: Flamenc.
  • Puntuació (de 0 a 10): 8.
  • Cançons:
    1. Tres Notas Para Decir Te Quiero.
    2. La Tarde Es Caramelo (Alegrías).
    3. Ojos De La Alhambra.
    4. Compare Manuel (Tangos).
    5. Bolero De Vicente.
    6. Tatá.
    7. Córdoba (Soleá).
    8. Ciudad De Las Ideas.
  • Descripció del disc: Tot i que usualment es categoritza la música del Vicente Amigo del tipus flamenc, la veritat és que em costa dir que aquest disc sigui 100% flamenc. Presenta matisos jazzístics, boleros, de tangos, ... però el que sí que és evident és que el so de la guitarra espanyola és omnipresent, al capdevall, és un disc força instrumental on hi participen Khaled, Dieguito El Cigala, Montse Cortés, Pedro Aznar. Aquest va ser el quart disc del Vicente Amigo en solitari i, sense cap mena de dubte, el que més èxit li ha donat fins a l'actualitat, (inclòs un premi Grammy l'any 2000). La primera cançó - 'Tres Notas Para Decir Te Quiero' - es va utilitzar per un anunci de la cervesa San Miguel; no deixeu d'escoltar la darrera cançó, la que dóna nom al disc: 'Ciudad De Las Ideas', espléndida!. Per cert, el seu títol és un homenatge al poeta grec Kavafis, (un poeta que també ha inspirat a d'altres músics, com per exemple Lluís Llach).
  • Comentaris/Anècdotes: De sempre m'ha agradat molt el so de la guitarra, ja sigui elèctrica, acústica o espanyola. Això fa que m'agradin guitarristes com Joe Satriani o Paco de Lucía, entre d'altres. Aquest disc em va agradar des del primer moment que el vaig sentir per el meravellós so de guitarra del Vicente Amigo; posteriorment es va fer famós per l'anunci de San Miguel i pel premi Grammy. Vaig anar a veure'l en concert a Sitges: va ser un bon concert, llàstima del fred i del tren que trencava l'harmonia. D'altra banda, aquest disc em va servir per introduir-me en el món del flamenc, (te'l recomano si vols endinsar-te en aquest món).